Alla inlägg den 31 juli 2014

Av Desse - 31 juli 2014 21:16

Nu är det dags att filtrera tankarna lite efter en lång dag.
Vi har som jag tidigare skrev varit & fikat med lite folk idag :) riktigt trevligt...det blev dock inte så mycket lek som de va tänkt pga värmen...
Så efter 1 1/2 timmes envisades sover nu skitungen i sin säng så sött så. Måste vara jobbigt att inte kunna sova ordentligt, & inte kunna säga att de är det som är problemet.

Att läsa om andra föräldrars liv på bla bloggar kan oftast framstå som glamouröst & perfekt, vilket jag på ett sätt kan förstå...för vem vill skriva om bråk & tjaffs offentligt.
Men som ni säkert redan vet så är det långt ifrån perfekt, även om det känns perfekt ibland :).
Jag är efter 1 1/2 timmes nattande torr i halsen efter att ha sjungit samma vaggvissa om & om igen.
Jag har ont i magen efter alla trotsiga sparkar jag tagit emot.
Jag är tröttare än på länge efter nästan en hel veckas upprepande av allt detta.
& jag orkar knappt va vaken själv efter jag nattat min dotter.
MEN SAK SAMMA FÖR HON ÄR MIN DOTTER & JAG GÖR VAD SOM HELST FÖR ATT HON SKA MÅ BRA & FÅ UTRYMME ATT VARA DEN HON ÄR!

Alla dom jobbiga stunderna kan ersättas med minst två perfekt stunder!

Jag kan dricka vatten så slipper jag vara torr i halsen, jag kan ta sparkarna i magen tills den dagen hon är större än mig, & sist men inte minst kan jag lägga mig brevid min älskade dotter & sova :)

Ett långt inlägg med blandad input...hoppas ni ser alla sidor i erat liv när ni upplever det & inte kollar på reprisen när det är försent att uppskatta det ni hade...
Ha en underbar kväll alla!

Av Desse - 31 juli 2014 11:23

Just nu från bussen -
Efter många dagars värme & brist på sval luft kom det. Regnet som kom här igår gjorde en hel del :). Svalare i luften & visserligen mer moln, men det är skönt för lillan.
Hon sover i vagnen just nu efter att ha ätit ett megalass med mat.
Att se att hon äter som hon brukar igen är skönt, värmen gör ju en hel del utöver själva varma temperaturen...

Nu väntar fika med goda vänner & lek ute :)
Lite senare i eftermiddag ska vi kolla på garn så jag kan virka (pensionärsvarning?) en mössa åt min älskling, & en extra åt en kompis som inte är så tålmodig :P

Igårkväll severades det kräftor här hemma :) riktigt gott faktiskt! Kanske inte nya favoriten hos dottern men hon åt några stycken iaf :)

Ni får läsa mer om dagen & våra äventyr senare ikväll. Nu ska vi gå av :)
Njut varje minut folket! Livet väntar inte på någon...

Ovido - Quiz & Flashcards