Alla inlägg den 27 juli 2014

Av Desse - 27 juli 2014 22:23

Nu sitter jag helt slut i soffan efter en lång men givande dag :).

I den här värmen är de inte lätt o få lillen o äta, dricka o minst sagt leka o va pigg... honhar varit ganska slapp. Hon brukar hoppa upp & ner i stort sett hela dagarna långa men inte nu inte :/
Tycker synd om alla små därute som inte kan göra sig förstådda som min tjej, blir så mycket knepigare... & man tar ofta på sog skulden som förälder att man inte vet vad man kan göra för att underlätta...

Hur eller hur, vi har gjort det bästa av dagen & sprungit upp & ner i trappor (i skuggan) ca 2 timmar utan uppehåll :P
Ätit hur mycket hemmagjord isglass som helst & myst med bokläsning i soffan :).

Även knaprat på grönsaker av olika slag...dessa var de mest populära idag :).
Jag som förälder blir glad när jag ser att min tjej gärna äter grönsaker för att det är gott & inte för att hon måste...

Med mycket att skriva om känner jag att jag blir lite känslosam & sentimental, tiden går för fort & snart hinner verkligheten ikapp oss. Bara två veckor kvar tills vi börjar på förskola/skola båda två...undra hur dagarna kommer kännas? :$
Det blir en tanka att utveckla en annan dag!
Hoppas ni haft en bra söndag & att ni fått slippa översvämningar som det är o vissa delar av landet.
Nu väntar en ny vecka med massor roligt!

Av Desse - 27 juli 2014 13:23

Ja...som rubriken lyder är vi barfota utan strumpor & skor idag :)
Lillskiten bara älskar att springa omkring barfota, jag som är lite mer nojig springer ett varv innan hennne & kollar efter glas :P.
Skulle vara trist om vi får sluta leka i de vra vädret pga en trasig flaska eller liknande...

I övrigt är det söndag & snart en ny vecka.
vi kommer springa ute ett tag till nu när drt faktiskt är lite svalare (med betoning på lite)ute :). Senare idag ska lillan även få springa nere i ttvättstugan :P.

Detta är vad vi ätit mycket av senaste dagarna...min lilla tjej vägrar varm mat, vilket jag själv förstår till fullo.

Stolt mamma som jag är måste jag ju bara dela med mig av denna...
Min älskade unge fick sin första fläta i håret igår :)

Nu ska jag plocka lite leksaker & sen sätta mig med en skål glass & frukt.
Ha en underbar dag alla!

Ovido - Quiz & Flashcards